суботу, 4 вересня 2010 р.

Moje drzewo genealogiczne

Szlacheckie pochodzenie przodków

Ze strony matki jestem potomkiem rodzin szlacheckich (Gołębiowscy herbu Prawdzić, Woynarowscy herbu Strzemię, Żółkiewscy herbu Lubicz). Posiadam kopie archiwalnych dokumentów potwierdzających pochodzenie szlacheckie moich przodków w głęb historii w ciągu 11 pokoleń.

Moja babcia - Halina-Maria Gołębiowska pochodziła z polskiej rodziny szlacheckiej. Pradziad Donat Gołębiowski, pra-pra-babcia Julia Woynarowska oraz pra-pra-pra babcia Jana Żółkiewska byli polskimi szlachcicami włączonymi w skład szlachty Imperium Rosyjskiego. 

Przodek pra-pra-babci Julii z domu Woynarowskiej - Jan Woynarowski posiadał tytuł Owruckiego  królewskiego łowczego i był posłem kijowskiej szlachty na Sejm. Przedstawiciel rodu mojej pra-pra-pra babci Jany z domu Żółkiewskiej, bliski krewny jej przodków, był Stanisław Żółkiewski, wybitny działacz dziejów swiatowych.

Poprzez małżeństwo Gołębiowscy były powiązany z wybitnymi szlacheckimi domami Rzeczypospolitej. Wśród nich: Woynarowscy, Żółkiewscy, Sarneccy, Wronscy, Suchodolscy, Michałowscy oraz inne.

Wszyscy byli Polakami i rzymsko-katolikami. Pochodzili z ziem etnicznej Polski, ale w okresie I Rzeczypospolitej osiedlili się na kresach południowo-wschodnich, w województwach Wołynskim i Kijowskim. 

Czytaj więcej >>





1 коментар: